Трибина за родитеље: „Емоционална регулација“

Трибина „Емоционална регулација“ одржана је у школи 24.10.2024. Трибина је спроведена у оквиру акционог плана „Добробит ученика, наставника и родитеља“, који реализује психолог школе, као део програма обуке „Унапређивање компетенција запослених у систему образовања у области заштите менталног здравља“ са циљем да родитељи могу да разликују нормално емоционално реаговање деце од одступања

Теме трибине које су обрађене су:

  • • специфичности емоционалног реаговања у односу на узраст
  • • препознавање нормалног емоционалног реаговања деце у односу на узраст
  • • препознавање одступања у односу на узраст, односно „Када треба да бринемо, а када не?“
  • • емоционалне реакције родитеља које доприносе емоционалној регулацији деце.

На трибини је било присутно 27 родитеља. Наглашена је важност теме, а дате су и препоруке за емоционалну регулацију родитеља која доприноси емоционалној регулацији деце, а самим тим и унапређењу менталног здравља ученика наше школе.

Препоруке за емоционалну регулацију родитеља:

  1. Претходно наведите ситуације заједно са дететом које узнемиравају вас и дете. Прођите кроз ситуацију када је све „мирно“.
  2. Постигните заједнички договор о томе која понашања (ваша и вашег детета) штете а која користе?
  3. Када наиђе критична ситуација пристетите се договора. Подсетите и дете на договор. Подстакните дете на размишљање: „Шта смо се договорили раније, кад наиђе фрка, шта радимо?“
  4. Договор може укључити тајм аут („хајде да охладимо главе“)
  5. Када успете честитајте једни другима што сте на бољи начин решили проблем који је изгледао велики и нерешив.
  6. Љубав према деци отворено показујте, чак иако мислите да се подразумева.

Циљ је ублажити и проредити емоционално реаговање које штети и детету и родитељу. Уз свест о томе да никада нећемо постићи савршенство у родитељству.

Психолог школе - Светлана Ђокић