Трибина „Емоционална регулација“ одржана је у школи 24.10.2024. Трибина је спроведена у оквиру акционог плана „Добробит ученика, наставника и родитеља“, који реализује психолог школе, као део програма обуке „Унапређивање компетенција запослених у систему образовања у области заштите менталног здравља“ са циљем да родитељи могу да разликују нормално емоционално реаговање деце од одступања
Теме трибине које су обрађене су:
- • специфичности емоционалног реаговања у односу на узраст
- • препознавање нормалног емоционалног реаговања деце у односу на узраст
- • препознавање одступања у односу на узраст, односно „Када треба да бринемо, а када не?“
- • емоционалне реакције родитеља које доприносе емоционалној регулацији деце.
На трибини је било присутно 27 родитеља. Наглашена је важност теме, а дате су и препоруке за емоционалну регулацију родитеља која доприноси емоционалној регулацији деце, а самим тим и унапређењу менталног здравља ученика наше школе.
Препоруке за емоционалну регулацију родитеља:
- Претходно наведите ситуације заједно са дететом које узнемиравају вас и дете. Прођите кроз ситуацију када је све „мирно“.
- Постигните заједнички договор о томе која понашања (ваша и вашег детета) штете а која користе?
- Када наиђе критична ситуација пристетите се договора. Подсетите и дете на договор. Подстакните дете на размишљање: „Шта смо се договорили раније, кад наиђе фрка, шта радимо?“
- Договор може укључити тајм аут („хајде да охладимо главе“)
- Када успете честитајте једни другима што сте на бољи начин решили проблем који је изгледао велики и нерешив.
- Љубав према деци отворено показујте, чак иако мислите да се подразумева.
Циљ је ублажити и проредити емоционално реаговање које штети и детету и родитељу. Уз свест о томе да никада нећемо постићи савршенство у родитељству.
Психолог школе - Светлана Ђокић